۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۶۲۶۰۸۵
حجت الاسلام والمسلمین الله وردی خبر داد؛

تحصیل بیش از ۱۶۰۰ طلبه در حوزه علمیه کرمان| تشکیل شوراهای پژوهشی

تحصیل بیش از ۱۶۰۰ طلبه در حوزه علمیه کرمان| تشکیل شوراهای پژوهشی
مدیر حوزه علمیه کرمان با بیان اینکه ۲۷ مدرسه علمیه بلندمدت و ۹ مدرسه سفیران هدایت در استان کرمان فعال است، گفت: بیش از ۱۶۰۰ طلبه در حوزه علمیه کرمان مشغول به تحصیل هستند.

حجت الاسلام والمسلمین الله وردی، مدیر حوزه علمیه کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه 27 مدرسه علمیه بلند مدت و 9 مدرسه علمیه کوتاه مدت (سفیران هدایت) در استان کرمان فعال است، گفت: در سال تحصیلی جاری بیش از 1600 طلبه از سطح مقدمات تا درس خارج در حوزه علمیه کرمان مشغول به تحصیل هستند.

مدیر حوزه علمیه کرمان با اشاره به دستاوردهای آموزشی، پژوهشی، اداری و صیانتی مدیریت های سابق حوزه علمیه، عنوان کرد: با تلاش های آیت الله اعرافی دستاوردهای مدیریت های قبلی در قالب نظامات جامع در حوزه علمیه جمع آوری شده است.

وی افزود: با فراهم آمدن نظامات جامع، تمامی ماموریت های حوزه علمیه در سطح مدارس تعریف می شوند اما امکانات لازم برای اجرایی ساختن این ماموریت ها در مدارس وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین الله وردی به تشکیل شوراهای پژوهشی در حوزه علمیه کرمان اشاره و ابراز کرد: متاسفانه به دلیل کمبود نیروی انسانی و اعتبارات، فعالیت های شوراهای پژوهشی در سطح مدارس باقی مانده است.

مدیر حوزه علمیه کرمان با اشاره به اهمیت بصیرت افزایی در میان طلاب به فعالیت های فرهنگی حوزه علمیه کرمان اشاره کرد و گفت: اهتمام به اردوهای راهیان نور و برگزاری جلسات بصیرت افزایی در مناسبت های مختلف مانند 9 دی، هفته دفاع مقدس و دهه فجر از جمله برنامه های حوزه علمیه کرمان است.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی و فعالیت فرهنگی مستقیم برای طلاب به صورت غیرمستقیم روی دیگر اقشار جامعه نیز تاثیر گذار است، عنوان کرد: تاثیرات حضور طلاب حوزه علمیه در میان مردم استان کرمان قابل مشاهده است.

مدیر حوزه علمیه کرمان به حضور پرشور مردم استان کرمان در اجتماعات و راهپیمایی ملی مانند 22 بهمن اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل این حضور حماسی، وجود موثر طلاب در میان مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین الله وردی در پایان به همایش بزرگ راهپیمایی اربعین اشاره کرد و افزود: پیاده روی اربعین یک همایش بزرگ معنوی، تربیتی و انقلابی در عرصه جهانی است./1350/ت302/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
بی پروا
Iran, Islamic Republic of
۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۱
احسنت بر این مدیر انقلابی و خبرگزاری انقلابی
1
0